> Es tracta de tres línies d’ajuts que impulsa la Regidoria d’Habitatge per un import total de 80.000 euros.
> Es poden sol·licitar a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania, a l’Oficina Local d’Habitatge i telemàticament a la seu electrònica de l’Ajuntament.
L’Ajuntament de Valls, a través de la Regidoria d’Habitatge, té obert el termini per a la presentació de sol·licituds d’ajuts a l’habitatge, un termini que s’allargarà fins al dia 3 de novembre. La suma de les tres línies és de 80.000 euros, 10.000 més que l’any anterior.
D’una banda, hi ha fins a 50.000 euros que el consistori destina a aquells propietaris que tinguin un pis desocupat, hi vulguin fer reformes i el posin a la borsa de lloguer social de l’Oficina Local d’Habitatge (Provalls). L’import de la subvenció per a la reforma pot arribar fins a 10.000 euros per a cada cas. A més, també es contempla una subvenció si el propietari vol fer millores relacionades amb la sostenibilitat i l’eficiència energètica.
Una altra de les línies fa referència als ajuts per a pagar l’IBI. Aquells propietaris que ofereixin un habitatge per a ser incorporat a la borsa de lloguer social poden veure subvencionat l’IBI amb un mínim del 50% i fins al 100% si acompleixen determinats requisits. En aquest cas hi ha fins a 20.000 euros previstos per donar resposta a les sol·licituds.
Finalment, hi ha una línia de 10.000 euros d’ajuts per a pagar el lloguer. Les persones interessades en demanar informació o presentar sol·licituds ho poden fer a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, presencialment a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (amb cita prèvia) i a l’Oficina Local d’Habitatge (plaça Sant Jordi, 4).VALLS · 29 DE SETEMBRE DE 2021